Пет храни, които да консумираме в битката срещу тютюнопушенето

. IN Uncategorised

Не всеки има нужната воля и сила да спре цигарите, но за тези от вас, които са започнали битката с вредния начик, бихме препоръчали леки промени в хранителния режим. Изследване на общественото здраве от Университета в Бъфало показва, че е много по-лесно да откажем вредния навик и да върнем независимостта си, ако просто консумираме повече плодове и зеленчуци.

Проведенето проучване е било под формата на анкета и в него са участвали 1000 пушачи на възраст 25 и повече години в САЩ, избрани на случаен принцип. Четиринадесет месеца след провеждане на проучването, изследователите влезли отново в контакт с участниците, за да видят дали са успели да издържат на изкушението или са подновили стария си навик.

Това, което откриват, е зависимост между количеството консумирани плодове и зеленчуци и никотиновия глад– тези, които консумирали най-много плодове и зеленчуци през изследвания период, имали по големи шансове за се въздържат от запалването на цигара за 1 месец, от пушачите, които приемали по-малко количеството от витаминозните храни. Освен това, хранещите се с повече плодове и зеленчуци пушели по-малко на ден, изчаквали по-дълго преди да изпушат първата си цигара за деня и показали намаляваща никотинова нужда.

Според учените, въздействието от повишената консумация на плодове и зеленчуци, се обощава с следните пояснения:

  • Високото им съдържание на фибри кара хората да се чувстват по-сити. Пушачите често бъркат глада с желанието да пушат.

  • За разлика от месото, алкохола и кофеиновите напитки, плодовете и зеленчуците не подобряват, а дори влошават вкуса на тютюна.

  • Воденето на по-здравословен начин на живот може съзнателно и подсъзнателно да подтикне пушачите към вземане на окончателно решение за отказване от тютюнопушенето.
    След последвали проучвани са изолирани следните 5 продукта, които биха ни помогнали завинаги в битката с цигарите:

Портокали
Тези симпатични цитрусови плодове са пълни с витамин С, който съдейства за увеличаването на броя на белите кръвни телца. Това помага в борбата на тялото срещу токсичните вещества, които идват от вдишването на цигарен дим и дори забързва метаболизма, което подпомага по-бързото изчистване на никотина от кръвта. Портокалите също така могат да намалят нивата на стрес, което прави никотиновия глад по-лесно контролируем, дори след като сме взели решение да откажем цигарите.

orange-15047_1280

Киви
Пушенето намалява броя на витамини A, C и E във човешкото тяло. Честата консумация на киви помага за възвръщането им, както и за подобряване на хранителния баланс на бившите пушачи.

Спанак
Изследванията показват, че пушачите имат по-нисък запас на фолиева киселина, отколкото непушачите. Тази киселина е необходима за поддържане на мускулите, нервите и здравето на мозъка. За щастие, в спанакът съдържат големи количества от нея!Спанакът е пълен с витамини и други важни хранителни вещества, които ни трябват, за да се възвърне нужният баланс в здравето ни. Знаете ли, че спанакът може дори да направи вкуса на тютюна неприятен? Ако искате най-накрая да откажете цигарите – това е правилният зеленчук!

green-422995_1280

Моркови
Морковите са чудесен избор за отказване на цигарите. Чаша морковен сок всеки ден ще ви зареди с витамини A, B, C и K, които могат да помогнат да изхвърлите никотина от тялото си. Освен това никотинът има вреден ефект върху кожата, а морковите са направо невероятни, когато става въпрос за поддържане здравето на кожата.

Вода
Като един от най-подценяваните напитки в света, водата води битки срещу вътрешни щети, причинени от никотин и дори помага за справянето със симптомите на абстиненция. Знаете ли, че никотинът всъщност ви дехидратира? Пиенето на 8-10 чаши вода на ден (минимум) помага за хидратиране на тялото и ускорява метаболизма. Така много по-лесно ще успеете да изчистите вредните вещества от системата си.

Всички хора срещат трудности при отказването на цигарите, и когато дойде този момент, всяка помощ е добре дошла. С плавни стъпки, като промяната на хранителния режим, пушачите биха могли да поставят началото на един нов и здравословен за тях период. Веднъж взето окончателно решението, по-серизните мерки не биха изглеждали невъзможни за осъществяване, а по-скоро като шанс за пълноценен начин на живот.